1402-12-29 13:28
294
0
89230
پایتخت اقوام؛ پذیرای دو عید می‌شود؛

پیوند «نوروز» و «رمضان» فرصتی برای خانه تکانی روح و جسم

چه تقارن شیرین و دلچسبی که دو بهار را همزمان تجربه کنیم بهار طبیعت و بهار قرآن، پیوند «نوروز» و «رمضان» نویدبخش یک سال پرنشاط و فرصتی برای خانه تکانی روح و جسم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سمیرا رجبی- تلاقی دو عید «نوروز» و «رمضان» یک فرصت استثنایی برای نشستن سر سفره رحمت و ضیافت الهی است و همچنین بهترین زمان برای انجام صله رحم و قرائت قرآن کریم و تدبر در آن است خداوند متعال ماه رمضان را میدان مسابقه قرار داد تا مؤمنین به وسیله اطاعت از خداوند به رضای الهی نزدیک شوند.

از زیبایی‌های سال ۱۴۰۲ این بود که دو بار طعم شیرین ماه مبارک رمضان را تجربه کردیم یکبار در فروردین ماه و دیگری اسفند.  

همانگونه که در بهار، نوشدن طبیعت را لمس می‌کنیم باید در رمضان هم با جلا دادن روح و اعتقاداتمان، بهار را تجربه کنیم و ماه رمضان، بهترین فرصت برای تقویت نشاط اجتماعی در جامعه است.

با ترویج فرهنگ صله رحم و استفاده از فضای معنوی شب‌های رمضان تلاش کنیم قلبها را به هم نزدیک‌تر کنیم اگر ماه مبارک رمضان در تلاوت قرآن کریم سستی و تنبلی کردیم یاد کودکان مظلوم و بی‌دفاع غزه و فلسطین بیفتیم که در بدترین شرایط حلقه‌های قرآنشان را تعطیل نمی‌کنند.

در کنار ماه رمضان، عید سنتی نوروز هم زیبایی و شادابی خاص خودش را دارد اکنون که در یک قدمی تحویل سال نو قرار داریم تب و تاب مردم برای خرید در بازارهای گرگان دیدنی است آنقدر بازارها شلوغ است که به قول معروف جایی برای سوزن انداختن نیست.

شور و هیجان در تک تک مردم موج می‌زند و بازار حسابی داغ داغ است هم خریداران از خریدشان راضی هستند هم فروشندگان از فروششان رضایت دارند.

در میان ازدحام جمعیت و شلوغی بازار سراغ بانوی گلستانی می‌رویم و از تب و تاب لحظات آخر سال از او می‌پرسم و میگوید: خریدهای عید نوروز را انجام دادم اما احیای می‌کنم یک چیزهایی از قلم افتاده است و امروز به بازار آمدم تا خریدم را کامل کنم.

این مادر گلستانی تقارن دو بهار رمضان و نوروز را یک فرصت بزرگ خواند و گفت: تجربه دو عید «رمضان» و «نوروز» خیلی شیرین است در عید نوروز که مشغول دید و بازدید از اقوام و فامیل‌ها هستیم می‌توانیم دلهایمان را با نور قرآن تجلی دهیم و در شب‌نشینی‌هایمان با خواندن تلاوتی از آیات قرآن کریم، نور الهی را مهمان خانه‌هایمان کنیم.

در میان انبوه جمعیت پدری را دیدم که دستان فرزند کوچکش را گرفته و مشغول خرید آجیل شب عید بود و در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: خوشحالم که مردم ما خودشان را برای دو عید بزرگ آماده می‌کنند هم جسمشان را تقویت می‌کنند هم روحشان را با قرآن جلا می‌دهند.

این پدر گلستانی ادامه داد: بارش باران رحمت الهی در چند ساعت قبل از آغاز سال جدید نشان از رحمت و برکت است امیدوارم همه مردم ایران، سالی پر از خیر و نیکی را تجربه کنند. 

دیدن شلوغی و ازدحام مردم و ترافیک ماشین‌ها در خیابان همیشه کسل آور نیست، اینکه در میان شلوغی لبخند و شوق کودکی را ببینی در حالی که در یک دستش ماهی کوچک قرمزی است که به او خیره شده و در دست دیگرش کفش و لباس نو است، حس بسیار لذت‌بخش و شادی به آدم دست می‌دهد و دیدن این تصاویر واقعا حال آدم را بسیار خوب می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما، آغاز سال جدید را برای همه مردم سالی پر از خیر و برکت و سالی سرشار از معنویت را آرزومند است.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.